خدمات تخصصی - سیستم ارتباط با مشتریان

خدمات تخصصی 27 اسفند 1400 12:41

سیستم ارتباط با مشتریان

منبع باز بودن یا نبودن منبع باز، مسئله این است. خوب، اگر می خواهید حداقل برای کسب و کار خود یک CRM انتخاب کنید.

نرم افزار CRM منبع باز و رقبای اختصاصی آن، هر کدام مزایا و معایب خود را از نظر هزینه، پیچیدگی، نگهداری و به طور کلی کاربر پسند بودن دارند.


کدام یک را باید دریافت کنید تا زندگی کاری خود را آسان تر کنید؟ بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری  برای شرکت شما چیست؟ پاسخ، طبق معمول، می تواند تا حدودی پیچیده باشد، اما ما همه آن را برای شما تجزیه می کنیم.


CRM منبع باز چیست؟


وقتی یک برنامه "متن باز" است، به این معنی است که "کد منبع" آن (یعنی کدی که برنامه را اجرا می کند) در دسترس عموم است. این کد منبع ممکن است توسط کاربران بر اساس نیاز آنها توزیع، تغییر و توزیع شود. ایده این است که اگر هر کدام و همه توسعه دهندگان بتوانند زیر سرپوش را نگاه کنند و نحوه عملکرد برنامه را تغییر دهند، برنامه در طول زمان مفیدتر و بدون خطا خواهد شد.


توسعه‌دهندگان در Github یا دیگر پلتفرم‌ها گرد هم می‌آیند تا باگ‌ها را برطرف کنند، ویژگی‌ها را اضافه کنند یا موارد موجود را تغییر دهند. شرکت‌ها می‌توانند توسعه‌دهندگانی را استخدام کنند تا ابزار منبع باز CRM انتخابی خود را اصلاح کنند و پلتفرمی را دریافت کنند که نیازهای فوق‌العاده خاص آنها را برآورده کند. 


راه‌حل‌های CRM منبع باز معمولاً روی لینوکس اجرا می‌شوند (برخلاف پشتیبانی معمول Mac/Windows) و اغلب نرم‌افزارهای آزادانه در دسترس مانند وب سرور آپاچی و PHP را ترکیب می‌کنند. هر نرم افزاری که تحت یک ابتکار منبع باز کار می کند و دارای  مجوز سازگار با OSI است،  می تواند در یک پلت فرم CRM ادغام شود و برای اهداف تجاری استفاده شود.


مدیریت ارتباط با مشتری منبع باز تمام ویژگی های مفید یک CRM اختصاصی مانند پشتیبانی مشتری، مدیریت خط لوله، اتوماسیون بازار و مدیریت تماس را ارائه می دهد، با این حال، تفاوت های قابل توجهی بین این دو نوع وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. همه را در اینجا توضیح می دهیم. 


تفاوت بین کد منبع باز در مقابل نرم افزار اختصاصی


به این موضوع فکر کنید: نرم افزار اختصاصی یک سیستم بسته، یک محصول بسته بندی شده و نهایی است. شما آن را به صورت رایگان دانلود می کنید، یا یک اشتراک خریداری می کنید، سپس آن را برای نیازهای خود تنظیم می کنید. بدون نیاز به مونتاژ (با نام مستعار. می توانید از استخدام توسعه دهندگان داخلی خودداری کنید).


این یک دسته کامل از CRM است که عموماً برای تصویر بزرگ طراحی شده است، به این معنی که آنها می توانند نیازهای اساسی را در سراسر صفحه، درست خارج از جعبه پوشش دهند.


در همین حال، کد منبع یک پلت فرم منبع باز برای استفاده و توسعه و اصلاح بیشتر در دسترس عموم است. انتظار این است که بخواهید محصول موجود را ببرید و چیزهایی را اینجا و آنجا تغییر دهید تا آن را مطابق با نیازهای گردش کار خاص خود تنظیم کنید. در بیشتر موارد، کد منبع باز در حال حاضر به خوبی توسعه یافته است، و راه حل های سفارشی سازی برای سرعت و سهولت ساده شده اند.


بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​متن باز هستند. دیگران نرم افزار منبع بسته و اختصاصی را انتخاب می کنند.


هر دو نوع، فروش، خدمات، بازاریابی، مدیریت پروژه، و هر چیز دیگر CRM-y را که می توانید تصور کنید انجام می دهند و معمولاً با برنامه های تلفن همراه ارائه می شوند که به شما امکان می دهند در حین حرکت کار کنید. از نظر کیفی، تفاوت زیادی بین این دو وجود ندارد.


انتخاب واقعاً به این بستگی دارد که به چه  نوع  برنامه های کاربردی CRM نیاز دارید و چقدر زمان می خواهید برای راه اندازی و راه اندازی سیستم خود سرمایه گذاری کنید.


مزایای CRM منبع باز


برخی ممکن است در جنبش منبع باز که CRM را احاطه کرده است جذابیت زیادی پیدا کنند. با احساس جامعه متقابل و آزادی برای نوآوری، مشارکت در منبع باز می‌تواند احساس کند که دارید سیستم را هک می‌کنید، یا به سادگی چیزی اصلی تولید می‌کنید (به جای خرید Salesforce یا Microsoft Dynamics و آن را یک روز می‌نامید). برخی دیگر ممکن است توسعه نرم افزار منبع باز را یک حمله وقت گیر به سمت سوراخ خرگوش بدانند که حواس را از کسب و کار اصلی منحرف می کند.


با این حال، یکی از مزیت های منبع باز این است که این سیستم های CRM تمایل به ارائه ادغام قوی تری دارند. همچنین می‌توانید ادغام دقیق مورد نظر خود را بدون هیچ گونه محدودیت فروشنده ایجاد کنید. اگر نگران انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری در طول زمان هستید، منبع باز قطعاً این مزیت را دارد.


یکی دیگر از دلایل بسیار عملگرایانه برای استفاده از ابزارهای منبع باز هزینه آن است - آنها رایگان یا قیمت مناسبی دارند (به طور کلی) و کمتر احتمال دارد که تعهدات مبتنی بر زمان به مجوزهای نرم افزار داشته باشند. اگر برای یک سال با یک CRM اختصاصی ثبت‌نام کردید اما هفت ماه بعد به این نتیجه رسیدید که این کار درست نیست، هزینه‌های نسبتاً بالایی را متحمل خواهید شد. این با اکثر ابزارهای منبع باز اتفاق نمی افتد.


خارج از جعبه در مقابل آماده برای رفتن


با این حال، در مورد سهولت پیاده سازی، CRM های اختصاصی آلفا دارند. وظیفه انطباق یک راه حل منبع باز با اهداف خود را نباید به سادگی گرفت.


در حالی که هر دو ژانر نرم افزار خارج از جعبه کاربردی هستند، نرم افزار اختصاصی پس از راه اندازی اولیه آماده استفاده است. ابزارهای کسب و کار منبع باز معمولاً به ساعات کار توسعه دهنده و همچنین یک برنامه اجرایی بسیار در نظر گرفته شده نیاز دارند تا ارزش زمان سرمایه گذاری شده را داشته باشند.


اگر یک پلتفرم متن باز را انتخاب می کنید، مهم است که مطمئن شوید که یک جامعه قوی و فعال از توسعه دهندگان دارد. به‌روزرسانی‌ها، رفع اشکال‌ها و مواردی از این دست، همگی باید توسط جامعه توسعه‌دهنده اطراف پلتفرم مراقبت شوند.


تا آنجا که نام های موجود در این زمینه، SugarCRM از نظر تاریخی شناخته شده ترین CRM منبع باز بود. پروژه نسخه Community آنها 14 سال طول کشید و منجر به تعداد زیادی پروژه اسپین آف شد. بله، در واقع، این دو جمله به دلیلی زمان گذشته هستند - این پلتفرم بی سر و صدا در اوایل سال 2018 منبع باز نبود.


اما میراث آن زنده است! به عنوان مثال، Vtiger و SuiteCRM، فرزندان مفتخر کد منبع باز اصلی SugarCRM هستند که به ترتیب در سال‌های 2004 و 2013 متولد شدند و راهی طبیعت شدند. ما نگاهی به هر یک به علاوه 14 گزینه منبع باز یا رایگان عالی دیگر می اندازیم. 


8 بهترین نرم افزار CRM منبع باز 2022


 


SuiteCRM


فواید:


SuiteCRM فروش، خدمات و بازاریابی را با ماژول‌های سفارشی، طرح‌بندی و ابزارهای توسعه روابط مدیریت می‌کند که بخش فناوری اطلاعات شما را نیز خوشحال می‌کند (اگر شما دارید). این CRM همچنین دارای یک داشبورد بلادرنگ است، به این معنی که با جریان داده‌ها، ارقام جدید بینش گسترده‌تری در مورد مواردی مانند معیارهای خط لوله، وضعیت پروژه باز و جریان نقدی ارائه می‌دهند.  


قابلیت سفارشی‌سازی مدولار بی‌پایان و افزودنی‌ها به این معنی است که می‌توانید از آن برای برنامه‌های کاربردی، ساده یا پیچیده استفاده کنید. همچنین بر روی هر سیستم عامل زیر نور خورشید کار می کند: ویندوز، OS/X، اوبونتو، اندروید، iOS.


با منحنی یادگیری کم و راه اندازی آسان، قطعا یکی از قابل دسترس ترین سیستم های منبع باز در صحنه است. همچنین یکی از محبوب ترین هاست.


اشکالاتی:


پشتیبانی از Helpdesk می تواند کند باشد، زیرا مبتنی بر جامعه است. همچنین یک منحنی یادگیری متوسط ​​وجود دارد، و ادغام‌ها و ویژگی‌های نسخه منبع باز رایگان به اندازه نسخه‌های پولی توسعه‌یافته نیست. SuiteCRM با نرم افزار ERP ادغام نمی شود، بنابراین اگر به دنبال یکپارچه سازی فرآیند کسب و کار جامع هستید، ممکن است انتخاب درستی نباشد.


قیمت SuiteCRM: درخواستی:




  • Pure SuiteCRM رایگان است. 




  • طرح اولیه (توصیه شده برای 1-10 کاربر) 123 دلار (صورتحساب 95 پوند) در ماه است که سالانه صورتحساب می شود.




  • طرح کسب و کار (توصیه شده برای 5-50 کاربر) 430 دلار (صورتحساب 332.50 پوند) در ماه است که سالانه صورتحساب می شود.




  • طرح حق بیمه (توصیه شده برای 10-150 کاربر) 614 دلار (صورتحساب 475 پوند) در ماه است که سالانه صورتحساب می شود.




یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه برای همه برنامه های راه حل میزبانی شده SuiteCRM: OnDemand در دسترس است.


 


اودو


فواید:


Odoo همه چیز در مورد "معماری توسعه پذیر" است، با طراحی مدولار که به شما امکان می دهد ویژگی های مختلف را ترکیب و مطابقت دهید. نسخه منبع باز Community Edition Odoo CRM به بیش از 10000 برنامه در مدار فروشنده متصل می شود، که برای ادغام یکپارچه با یکدیگر پیکربندی شده اند.


اگر در خرده‌فروشی، رستوران‌ها یا سایر شرکت‌های آجر و ملات فعالیت می‌کنید، ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید Odoo یک اپلیکیشن بسیار مفید برای فروش دارد. با کار با سایر برنامه های Odoo، داده های نقطه فروش به راحتی می توانند به مدیریت موجودی، بازاریابی ایمیلی و عملیات فروش شما سرازیر شوند.


اشکالاتی:


نسخه متن باز Odoo CRM منحنی یادگیری قابل توجهی دارد و باید توجه ویژه ای به تنظیم و پیاده سازی آن داشته باشید تا بعداً از سردرد جلوگیری کنید. ابزار صورت‌حساب کمی پیچیده‌تر از آنچه لازم است است (شما باید یک نقل قول ایجاد کنید، سپس یک سفارش برای ایجاد فاکتور ایجاد کنید)، و گزینه‌های گزارش‌دهی محدود هستند. پشتیبانی مشتری به اعضای انجمن برنامه بستگی دارد.


قیمت گذاری:




  • CRM منبع باز رایگان است. افزونه های پولی موجود است.




OroCRM


فواید:


OroCRM به عنوان منعطف ترین CRM منبع باز شهرت دارد. این بر اساس چارچوب PHP Symfony2 برای توسعه وب است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار مورد علاقه است. این بدان معناست که بسیاری از توسعه دهندگان منبع باز درک کد Oro و ایجاد سفارشی سازی های جدید را آسان می دانند، و تغییر پلت فرم را مطابق با نیازهای شما نسبتاً آسان و مقرون به صرفه می کند.


ادغام آسان با Zendesk، MailChimp، و بسیاری دیگر از برنامه های کلاچ نیز لمس خوبی هستند.


اشکالاتی:


اگر تجارت الکترونیک را مدیریت می‌کنید، ممکن است به یک توسعه‌دهنده نیاز داشته باشید تا برنامه را سفارشی کند تا بتواند وظایف میز پشتیبانی / پشتیبانی مشتری را انجام دهد. همچنین محلی سازی وجود ندارد (Oro فقط به زبان انگلیسی موجود است). 


قیمت گذاری:




  • نسخه منبع باز رایگان است.




  • برای دسترسی به نسخه Enterprise با فروشنده تماس بگیرید.




 


X2CRM


فواید:


X2CRM دارای یک نسخه منبع باز است که سخاوتمندانه کد را از طریق  GitHub ، SourceForge و Bitnami به اشتراک می گذارد، بنابراین هر کسی و همه را تشویق می کند تا آن را برای اهداف خود سفارشی کنند. این نرم افزار را می توان مستقیماً در یک وب سرور بارگیری کرد، اما می توانید هنگام دانلود آن به عنوان بخشی از نسخه کامل پشته نیز کمک بگیرید.


این نسخه منبع باز بسیاری از ماژول های اصلی را از پلتفرم عمومی (غیر متن باز)  X2CRM  استفاده می کند که بیشتر برای شرکت های بزرگتر به جای استارت آپ های ناب طراحی شده است. 


عملیات سبک تر می تواند از ابزارهای منبع باز X2CRM برای کمپین های بازاریابی و مدیریت خط لوله و قیف استفاده کند. ماژول های ایمیلی وجود دارند که شامل ردیابی ایمیل باز و یک ویژگی برای طراحی تجسم گردش کار هستند. X2CRM همچنین دارای برنامه های اندروید و iOS است.


اشکالاتی:


X2CRM یک پلتفرم در حال ظهور است و پرکاربردترین پلتفرم نیست، بنابراین ممکن است دریافت پشتیبانی مورد نیاز از طریق انجمن کوچک آن دشوار باشد.


قیمت گذاری: 




  • نسخه متن باز رایگان است. 




  • پیکربندی سفارشی و راه حل های توسعه نیز موجود است.




 


وتیگر


فواید:


Vtiger CRM منبع باز وسعت ویژگی های مدیریت ارتباط با مشتری را که می شناسید و دوست دارید پوشش می دهد. می توانید از آن برای اجرای کمپین های بازاریابی و پیگیری سرنخ ها، مشتریان و فرصت ها، مدیریت چرخه فروش و گردش کار روزانه استفاده کنید. ویژگی های گزارش و تجزیه و تحلیل گنجانده شده است، و دارای یک پسوند Gmail است که برای ارجاع داده ها و اطلاعات CRM هنگام ارسال ایمیل بسیار مفید است.


همانطور که استفاده خود را افزایش می دهید، می توانید  برای ویژگی های بیشتر بازار  افزونه ها را بررسی کنید. این شماره 1 CRM منبع باز منبع باز در SourceForge است (با بیش از 4.5 میلیون دانلود)، بنابراین جامعه بزرگی از کاربران و توسعه دهندگان را پشت سر خود دارد.


اشکالاتی:


ویژگی های گزارش Vtiger در متن باز در مقایسه با نسخه پولی آن تا حدودی سبک است. پیمایش بین ویژگی‌ها گاهی اوقات کمی سخت به نظر می‌رسد و ادغام Google Sheets بهترین نیست. Vtiger همچنین دارای منحنی یادگیری متوسطی است، بنابراین آموزش تیم شما برای پیاده سازی موثر این پلت فرم زمان می برد.


قیمت گذاری:




  • رایگان، با افزونه های پولی موجود.




 


EspoCRM


فواید:


EspoCRM اتوماسیون فروش با امکانات کامل را برای سرنخ ها و ردیابی فرصت ها، حساب ها و مخاطبین ارائه می دهد. همچنین با تعریف روابط و ربط دادن آنها به چندین حساب، مخاطبین را نگه می دارد. جریان اجتماعی EspoCRM به شما امکان می‌دهد فعالیت‌ها را دنبال کنید و سوابق خاص مرتبط با کارتان را «دنبال کنید». 


اشکالاتی:


زمان صرف شده برای اجرای راه حل منبع باز در محل و پرداخت هزینه برای توسعه دهندگان، میزبانی داده و غیره ممکن است برخی از مزایای مالی رایگان شدن نرم افزار را خنثی کند. همچنین، ادغام های زیادی با سایر برنامه ها وجود ندارد.


قیمت گذاری:




  • راه حل خود میزبانی (در محل) رایگان است.




  • قیمت گذاری راه حل میزبانی ابری با مشورت فروشنده.




یک ماه آزمایشی رایگان برای راه حل میزبانی ابری در دسترس است. کارت اعتباری لازم نیست


 


CiviCRM


فواید:


CiviCRM یک CRM متن باز کاملا رایگان است که هدف آن سازمان های غیرانتفاعی، انجمن ها و سازمان های بخش مدنی است. کاربر پسند و طراحی شده برای سازگاری با طیف گسترده ای از کاربردها، CiviCRM ویژگی های CRM کاملی مانند مدیریت تماس، ادغام حسابداری، مدیریت پرونده و بازاریابی ایمیلی را ارائه می دهد.


اشکالاتی:


احتمالاً برای نصب و تنظیم راه حل برای نیازهای سازمان خود به کمک نیاز خواهید داشت. این برای فروش طراحی نشده است، بنابراین ممکن است متوجه شوید که الزامات کسب و کار شما را برآورده نمی کند یا برای سفارشی کردن نیاز به سرمایه گذاری زیادی در زمان و هزینه دارد. لازم به ذکر است که رابط کاربری نیز تا حدودی قدیمی است.


قیمت گذاری:




  • رایگان.




 


به دنبال یک گزینه رایگان هستید؟


اگر صرفاً به خاطر به حداقل رساندن هزینه ها منبع باز را در نظر می گیرید، ممکن است بخواهید نسخه رایگان CRM های همه کاره (اختصاصی) زیر را بررسی کنید.


 


تازه فروشی


فواید:


Freshsales یک راه حل تمام عیار اتوماسیون نیروی فروش برای تیم های فروش است. همه چیزهایی را که یک فروشنده به آن نیاز دارد را فراهم می کند - جذب سرنخ های با کیفیت، شرکت در مکالمات متنی، ایجاد معاملات با بینش های مبتنی بر هوش مصنوعی، و پرورش روابط با مشتری. 


Freshsales با استفاده از ایمیل، تلفن، چت و تلفن داخلی، تیم‌های فروش را با خودکارسازی فرآیند فروش، فرصت بیشتری برای فروش داشته باشند و کارایی و بهره‌وری را در فعالیت‌های روزانه آن‌ها افزایش دهد. با فردی هوش مصنوعی، فروشندگان می توانند در مورد بهترین معاملات و اقداماتی که باید انجام دهند و با پیش بینی فروش درآمد را پیش بینی کنند، بینش هایی را دریافت کنند. کسب و کارها می توانند گام بعدی را به سمت مدیریت قدرتمند خط لوله با Freshsales بردارند. همچنین، گزینه استفاده از CPQ بومی، تولید و به اشتراک گذاری قیمت و سایر دارایی های فروش حیاتی را بدون دردسر می کند. 


اشکالاتی:


مانند بسیاری از فروشندگان، برخی از ویژگی های بهتر برای بسته های پریمیوم محفوظ است. از جمله این موارد برای Freshworks CRM، گردش کار مبتنی بر زمان، برخی ابزارهای چت بات و گزارش متریک پیشرفته است. اما به طور کلی، برنامه‌های رایگان و اولیه مکان مناسبی برای شروع هستند و همیشه می‌توانید ارتقا دهید.


قیمت گذاری:




  • یک طرح راه اندازی رایگان Forever وجود دارد




  • طرح رشد 15 دلار برای هر کاربر / ماه صورتحساب سالانه است




  • طرح حرفه ای 39 دلار برای هر کاربر / ماه صورتحساب سالانه است




  • طرح سازمانی 69 دلار برای هر کاربر / ماه صورتحساب سالانه است




 


HubSpot CRM


فواید:


HubSpot یک شرکت بزرگ است و نقش مهمی در ظهور بازاریابی ورودی ایفا کرد. نسخه رایگان آن‌ها کارهای ساده را خودکار می‌کند، مدیریت سرنخ را مدیریت می‌کند و امکان پایگاه داده یک میلیون مخاطب را فراهم می‌کند. همچنین به کاربران نامحدود و فضای ذخیره سازی نامحدود اجازه می دهد.


برخی از مزیت‌های HubSpot اولاً تعداد زیادی ویدیوهای آموزشی برای کمک به سرعت بخشیدن به پذیرش است. همچنین، به دلیل عظیم بودن، آنها شهرت بسیار خوبی برای خدمات مشتری شخصی دارند که در مقابل بسیاری از راه حل های منبع باز، به نفع آن است. 


اشکالاتی:


برخی از موارد منفی شامل همگام‌سازی محدود بین داده‌های تماس و معامله، عملکرد ضعیف جستجو و ناتوانی در ثبت پیوست‌های ایمیل در سابقه تماس است. همچنین، همانطور که ممکن است حدس زده باشید، ممکن است لازم باشد برای ماژول‌های افزودنی پول صرف کنید تا از نسخه رایگان حداکثر استفاده را ببرید.


قیمت گذاری: 




  • HubSpot CRM رایگان است.




  • بسته‌های الحاقی Marketing Hub، Sales Hub و Service Hub برای هر کاربر/ماهانه 50 دلار است که به صورت ماهیانه صورت‌حساب می‌شود.




  • HubSpot CMS از 300 دلار در ماه شروع می شود، صورتحساب ماهانه. 




  • مجموعه همه جانبه Starter Growth از 113 دلار به ازای هر کاربر/ماهانه شروع می شود، صورتحساب ماهانه.




 


سیستم های واقعا ساده


فواید:


Really Simple Systems (RSS) یک پلت فرم اتوماسیون بازاریابی، فروش و خدمات با کاربری آسان و در عین حال موثر است که به طور خاص برای B2B طراحی شده است. آنها یک نسخه رایگان از نرم افزار خود را برای حداکثر دو کاربر ارائه می دهند که شامل بسیاری از ویژگی های اصلی محصول پولی، از جمله اتوماسیون فروش و خدمات مشتری است. مخاطبین نامحدود و 100 مگابایت فضای ذخیره سازی اسناد را در اختیار شما قرار می دهد.


مدیریت تماس RSS اطلاعات و وظایف مرتبط را در زمان واقعی برای مشتریان، فروشندگان و تامین کنندگان به روز می کند. این برای هماهنگی تیم های راه دور بسیار مفید است.


اشکالاتی:


RSS ادغام های شخص ثالث زیادی را ارائه نمی دهد. ویژگی‌های سفارشی‌سازی تا حدودی محدود هستند و ممکن است مشاغل خاص، سازمان‌های غیرانتفاعی یا برنامه‌های CRM غیرسنتی را در خود جای ندهند (و دوباره برای B2B طراحی شده است). در حالی که برنامه تلفن همراه قابل استفاده است، کاربر پسندترین برنامه موجود نیست.


قیمت گذاری:




  • نسخه رایگان برای حداکثر دو کاربر.




  • طرح شروع 14 دلار برای هر کاربر/ماهانه است که سالانه صورتحساب می‌شود.




  • طرح حرفه ای 30 دلار برای هر کاربر / در هر ماه است که سالانه صورتحساب می شود. 




  • طرح سازمانی 46 دلار برای هر کاربر در ماه است که سالانه صورتحساب می شود.




 


ترلو


فواید:


یک گزینه CRM غیر سنتی با یک برنامه مدیریت پروژه ساده و موثر Kanban-view که می تواند به عنوان یک CRM سبک وزن کار کند. منحنی یادگیری بسیار پایین و آسان برای استفاده در تلفن همراه و برنامه های وب. نسخه رایگان، اگرچه محدود است، اما ممکن است برای همکاری تیم تجاری کوچک و فرآیندهای تجاری ساده کافی باشد.


اشکالاتی:


با افزایش پیچیدگی پروژه شما، نمای کانبان می تواند گیج کننده شود. اندازه محدود فایل پیوست در نسخه رایگان می تواند مشکل فایل های ویدئویی، پاورپوینت ها، PDF های سنگین تر و غیره باشد.


قیمت گذاری:




  • نسخه رایگان در دسترس، با ویژگی های محدود. 




  • طرح کلاس تجاری 9.99 دلار به ازای هر کاربر/ماهانه صورت‌حساب سالانه و 12.50 دلار برای هر کاربر/ماهانه صورت‌حساب ماهانه است. 




  • طرح سازمانی 20.83 دلار برای هر کاربر/ماهانه صورتحساب سالانه است (متغیر قیمت، رقم برای 100 کاربر). 




 


Airtable


 


فواید:


Airtable یک CRM غیر سنتی و سبک وزن است که زیبایی‌شناسی دلپذیر یکی از اصلی‌ترین نقاط فروش آن است. 


پایگاه داده مدیریت گردش کار با هدف اختراع مجدد صفحات گسترده، به کاربران اجازه می دهد به سرعت داده ها را از مجموعه های مختلف پیوند داده و تفسیر کنند. کاربران می توانند با طراحی بازی کنند تا از طریق سفارشی سازی، مرتب سازی داده ها را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنند. وارد کردن و صادر کردن داده ها به عنوان CSV نیز آسان و ساده است. 


اشکالاتی:


Airtable در واقع یک CRM "سبک" است، بنابراین برای مدیریت وظایف پیچیده تر (یعنی با وظایف فرعی)، ممکن است دریابید که این پلت فرم ایده آل نیست. 


قیمت گذاری:




  • نسخه رایگان ویژگی های ضروری را ارائه می دهد.




  • نسخه پلاس 10 دلار برای هر کاربر/ماهانه است که سالانه صورت‌حساب می‌شود.




  • نسخه حرفه ای 20 دلار برای هر کاربر/ماهانه است که سالانه صورتحساب می شود.




  • قیمت نسخه سازمانی با مشورت فروشنده است.




 


Streak


فواید:


Streak یک Gmail CRM کاملاً یکپارچه است که در صندوق ورودی شما زندگی می کند. این برنامه بر اساس یک محیط آشنا، پذیرش CRM را برای کاربران جدید ساده می کند.


نسخه رایگان این برنامه عمدتاً برای استفاده شخصی است و شامل ابزارهای اولیه CRM و ویژگی های کامل ایمیل است. ویژگی قالب های ایمیل راهی عالی برای ارسال حجم بالایی از ایمیل های شخصی سازی شده است. شما همچنین می توانید سرنخ ها و فروش را با خطوط لوله نامحدود مدیریت کنید. برای ثبت سوابق متمرکز در برنامه یادداشت برداری کنید، داده های مربوط به مکاتبات خود را با مخاطبین ردیابی کنید و بررسی کنید که آیا سرنخ ها ایمیل های شما را باز کرده اند یا خیر.


اشکالاتی:


از آنجایی که Streak به عنوان یک افزونه مرورگر اجرا می شود، هر بار که دستگاه را تغییر می دهید، باید دوباره آن را دانلود کنید. این یک راه حل CRM نسبتاً سبک است و اگر با فرآیندهای تجاری نسبتاً پیچیده سر و کار دارید، ممکن است این کار را انجام ندهد.


قیمت گذاری:




  • نسخه شخصی برای کاربران مجزا رایگان است.




  • طرح حرفه ای 49 دلار برای هر کاربر / در هر ماه است که سالانه صورتحساب می شود.




  • طرح سازمانی 129 دلار برای هر کاربر/ماهانه است که سالانه صورت‌حساب می‌شود. 




 


Bitrix24


فواید:


نسخه ابری Bitrix24 برای حداکثر 12 کاربر رایگان است و 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی داده را ارائه می دهد. این تا حد زیادی ویژگی های مشابه نسخه پولی را دارد، البته به شکل کوچک شده ارائه شده است. در مجموع، این یک محصول رایگان بسیار سخاوتمندانه است.


Bitrix24 CRM تمام ویژگی‌های لازم را از طریق یک رابط کاربری تمیز (با نمای کانبان بسیار زیبا)، مانند مدیریت خط لوله، گزارش‌دهی و ردیابی فروش ارائه می‌کند. کیت ارتباطی این برنامه شامل صدا، چت، ایمیل و ویدیو می‌شود—بنابراین می‌توانید همیشه در بهترین کانال به مخاطبی برسید. 


اشکالاتی:


رابط کاربری Bitrix24 همیشه بصری ترین مسیریابی را ارائه نمی دهد و برنامه می تواند هر از چند گاهی کند شود. منحنی یادگیری متوسطی وجود دارد و ویژگی‌های سفارشی‌سازی ممکن است برای برنامه‌های تجاری خاص کافی نباشد.


قیمت گذاری:




  • مجموعه ابزار کسب و کار شروع رایگان برای حداکثر 12 کاربر.




  • برنامه CRM+ برای حداکثر 6 کاربر 55 دلار برای هر کاربر/ماهانه صورتحساب سالانه و 69 دلار برای هر کاربر/ماهانه صورتحساب ماهانه است. 




  • برنامه Project+ برای حداکثر 24 کاربر، 55 دلار برای هر کاربر/ماهانه صورت‌حساب سالانه و 69 دلار برای هر کاربر/ماهانه صورت‌حساب ماهانه است.




  • طرح استاندارد برای حداکثر 50 کاربر 79 دلار برای هر کاربر/ماهیانه صورتحساب سالانه و 99 دلار برای هر کاربر/ماهانه است. 




  • طرح حرفه ای 159 دلار برای هر کاربر/ماهانه صورتحساب سالانه و 199 دلار برای هر کاربر/ماه برای تعداد نامحدودی کاربر است. 




قیمت های بالا برای نسخه مبتنی بر ابر است. راه حل های در محل نیز در دسترس هستند.


 


Insightly


فواید:


نسخه رایگان Insightly به خوبی تبلیغ نمی شود (در پایین صفحه قیمت آنها پنهان شده است)، بنابراین این را یک نکته نیمه خودی در نظر بگیرید. نسخه بدون پرداخت دارای یک رابط کاربری تمیز، با پروژه، تماس، و مدیریت مشتری و ویژگی‌های خط لوله برای حفظ روند فروش شما است.


این نرم افزار یکپارچه سازی بومی با G Suite و Microsoft 365 و همچنین Mailchimp و بسیاری دیگر را فراهم می کند. فیلم‌های آموزشی برای توضیح ویژگی‌ها به روشی ساده و تسهیل منحنی یادگیری در دسترس هستند.


اشکالاتی:


نسخه رایگان Insightly به حداکثر دو کاربر محدود شده است. نسخه رایگان همچنین فاقد سیستم پشتیبان گیری از داده ها است، محدودیت های روزانه را برای ارسال ایمیل انبوه تعیین می کند و تعداد فیلدهای سفارشی را می توان برای هر رکورد اضافه کرد. ماژول های تخصیص سرنخ مفیدتر فقط در طرح های پولی موجود هستند.


قیمت گذاری: 




  • طرح بدون حاشیه برای حداکثر 2 کاربر رایگان است.




  • Plus برای هر کاربر/ماهانه 29 دلار است که سالانه صورت‌حساب می‌شود. 




  • حرفه ای 49 دلار برای هر کاربر/ماهانه است که سالانه صورتحساب می شود.




  • شرکت 99 دلار برای هر کاربر/ماهانه است که سالانه صورت‌حساب می‌شود. 




یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه برای برنامه های Plus و Professional در دسترس است. 


 


Apptivo


فواید:


Apptivo مجموعه ای انعطاف پذیر از برنامه ها را ارائه می دهد که بر روی قابلیت سفارشی سازی متمرکز شده اند. نسخه شروع آنها رایگان است و بسیاری از ابزارهای اصلی را از کیت کامل و 500 مگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می دهد. تعداد کاربران به سه نفر محدود شده است. 


برنامه تماس به شما امکان می‌دهد داده‌ها را از ایمیل‌ها و وب‌سایت‌ها وارد کنید، بنابراین می‌توانید داده‌های مخاطب و راهنمای خود را با حداقل ورود دستی پر کنید. برنامه‌های مدیریت پروژه در جهان Apptivo سازمان‌دهی فردی و تیمی را ارائه می‌دهند، در حالی که برنامه Cases با تبدیل ایمیل‌ها به بلیط با توافق‌نامه سطح خدمات، درخواست‌های مشتری را خودکار می‌کند.


اشکالاتی:


نسخه رایگان Apptivo از ادغام های شخص ثالث پشتیبانی نمی کند. گاهی اوقات کمی آهسته اجرا می شود و رابط کاربری اگرچه برای اهدافش مناسب است، اما لزوماً بصری ترین نیست. 


قیمت گذاری:




  • طرح شروع برای حداکثر سه کاربر رایگان است. 




  • طرح حق بیمه 8 دلار به ازای هر کاربر/ماهانه است که سالانه صورتحساب می شود.




  • طرح نهایی 20 دلار برای هر کاربر/ماهانه است که سالانه صورتحساب می شود.




 


فلولو


فواید:


مدیریت پروژه و ایجاد پایگاه دانش در یک مکان. فاکتورهای شخصی سازی شده با داده های CRM که به صورت خودکار در هر فاکتور درج شده است ایجاد کنید. فرم های وب بسازید تا سرنخ ایجاد کنید و مشتریان را به نظرسنجی ها و رویدادهای آتی درون برنامه دعوت کنید. نسخه رایگان برای 2 کاربر، 1 ترابایت داده ذخیره سازی را ارائه می دهد. 


اشکالاتی:


بسته به کسب و کار شما، ویژگی های گزارش مالی ممکن است به اندازه کافی عمیق نباشد. عملکرد فیلتر وظیفه کمی نامرتب است. ابزارهای همکاری پیشرفته نیستند.


قیمت گذاری:




  • رایگان برای حداکثر دو کاربر. 




  • طرح تیم 29 دلار برای همه کاربران / در ماه صورتحساب سالانه و 39 دلار برای همه کاربران / در ماه صورتحساب ماهانه است.




  • طرح کسب و کار 59 دلار برای همه کاربران / در ماه صورتحساب سالانه و 74 دلار برای همه کاربران / در ماه صورتحساب ماهانه است. 




  • طرح حرفه ای 119 دلار برای همه کاربران / در ماه صورتحساب سالانه و 149 دلار برای همه کاربران / در هر ماه صورتحساب ماهانه است. 




  • طرح سازمانی 239 دلار برای همه کاربران / در ماه صورتحساب سالانه و 299 دلار برای همه کاربران / در ماه صورتحساب ماهانه است. 




 


از نظر اجتماعی باز است


در حالی که همه CRMها - اعم از منبع باز و اختصاصی - به عنوان ابزارهایی برای تیم‌های فروش شروع به کار کردند و بعداً برای بازاریابی و حمایت از برخی دست‌های کمکی گسترش یافتند، امروزه تیم‌های رسانه‌های اجتماعی آن جدیدترین افرادی هستند که از مزایای اضافه شده این پلتفرم‌ها بهره می‌برند. 


و همینطور باید باشد، زیرا تبلیغات بسیار زیادی در آن فضای اجتماعی مورد علاقه انجام می شود.


برخی از ویژگی‌های CRM برای مدیران و تیم‌های رسانه‌های اجتماعی شامل ابزارهایی برای یکسان کردن همه کانال‌های اجتماعی در یک نمای کلی، توانایی پیش‌نویسی و زمان‌بندی پست‌ها، ارائه تجزیه و تحلیل در مورد دسترسی و تعامل، تجمیع تمام ارتباطات ورودی از طریق همه کانال‌های اجتماعی در یک داشبورد، و حتی پیشنهادهایی را که دائماً به روز می شوند در مورد اینکه چه چیزی، چه زمانی و چند وقت یکبار پست کنید ارائه دهید. 


برخی از نمونه‌هایی از CRMهای منبع باز که در فضاهای رسانه‌های اجتماعی کار می‌کنند، Vtiger است که با توییتر ادغام می‌شود، جایی که می‌توانید یک عکس ۳ مگابایتی را مستقیماً از CRM خود در توییتر توییت کنید یا آپلود کنید. SuiteCRM با سایر برنامه‌ها ادغام می‌شود تا کارهایی مانند پیدا کردن شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی که سرنخ‌های شما در آن‌ها بیشتر فعال هستند را انجام دهد.


نام بازی قابلیت همکاری است


خوشبختانه، نرم افزارها به صورت مجزا به این دنیا نمی آیند و در اطراف کد خود پادگان هایی ایجاد می کنند. 


یک مزیت بزرگ برای بسیاری از پلتفرم ها، انعطاف پذیری است، به ویژه در قالب API آنها (رابط برنامه نویسی برنامه). این به نوعی مانند دستورالعمل های یک مجموعه کد به مجموعه دیگر است که به دو برنامه اجازه می دهد در کنار یکدیگر یا روی یکدیگر کار کنند. 


استانداردهای مختلفی برای API وجود دارد، با RESTful API (یا گاهی اوقات فقط REST) ​​تا حدودی یک استاندارد طلایی است، به خصوص با CRM منبع باز. از آنجایی که ایده منبع باز این است که هرگز دروازه ها را بر روی پیشرفت های جدید نبندید - مهم نیست از کجا آمده اند - بسیاری از سازندگان API روی آزادی و انعطاف پذیری RESTful API حساب می کنند.


همه CRMهای منبع باز که در بالا بحث شد از RESTful API بهره می برند.


آیا شما یک نوع CRM منبع باز هستید؟


بسته به مهارت شما و آنچه می خواهید با CRM به دست آورید، منبع باز ممکن است بیشتر از یک  منبع بسته رایگان  یا پولی برای شما جذاب باشد.  


اگر یک کسب و کار کوچک دارید و به دنبال ویژگی های بسیار خاص هستید، انتخاب نرم افزار CRM منبع باز می تواند راهگشا باشد. اما اگر کسب‌وکار شما در یک بازار کاملاً تعریف‌شده، کار عادی‌تری انجام می‌دهد، به ابزارهای پیچیده‌تری نیاز دارد، و/یا به پشتیبانی محصول بسیار پاسخگو نیاز دارد، ممکن است بهتر باشد از یک ابزار اختصاصی غنی از ویژگی‌ها استفاده کنید که برای رفع این مشکل ساخته شده است. نیازهای شما.


خوشبختانه، اگر در حصار هستید، دانلود یک برنامه منبع باز رایگان و کاوش به اندازه کافی آسان است.

نظر خود را بنویسید.